Copiii antrenați la Centrul Educațional Japonez Nomin Jyuku au ocupat, din nou, poziții de top în concursurile internaționale de soroban și aritmetică mentală.
La Olimpiada Internațională de Aritmetică Mentală din Hurghada, Egipt, Antonia Popescu Burchi (11 ani) a obținut din nou titlul de Campion. Toți ceilalți șase participanți de la Centrul Educațional Japonez Nomin Jyuku au urcat pe podiumul competiției.
Maria Ciulei Gherghe (9 ani) și Natalia Maria Bulboacă (12 ani), au luat Locul I, Christian Neculae (8 ani) și Andrei Dascălu (14 ani) – Locul al II-lea, iar pe locul al III-lea s-au situat Tudor Rudeanu (9 ani) și Nicolas David Neculae (10 ani).
Maria Ciulei Gherghe și Andrei Dascălu au concurat la una dintre cele mai grele categorii (nivelul 3 de dificultate din 4).
Participanții au primit fișe cu 400 de calcule matematice, din care au trebuit să rezolve cât mai multe în 10 minute (adunări, scăderi, înmulțiri și împărțiri cu numere de ordinul zecilor și sutelor).
La Olimpiada Internațională de Aritmetică Mentală din Egipt au participat 250 copii cu vârste între 5 și 16 ani, din 20 de țări.
Mulți dintre copiii participanți provin din țări cu tradiție în aritmetică mentală. În special în Asia această metodă de calcul este studiată în școli, încă din clasele primare.
În România, calculul mental se studiază de peste șase ani la Centrul Educațional Japonez Nomin Jyuku, prima școală de soroban și aritmetică mentală japoneză din țara noastră.
Centrul Educațional Japonez Nomin Jyuku este unic reprezentant în România al Școlii Japoneze Houmei Jyuku, școală cu o tradiție de peste 70 de ani în studiul aritmeticii mentale.
Metoda de calcul japonez este renumită în întreaga lume pentru efectele extraordinare pe care le are asupra dezvoltării creierului copiilor.
Aceștia pot să urmeze cursuri de soroban și aritmetică mentală încă de la vârsta de 5 ani, metoda fiind de mare ajutor în înțelegerea conceptului de număr, în clasele primare.
În prima etapă, copiii învață să efectueze calcule pe un abac japonez numit SOROBAN. Apoi, când stăpânesc bine formulele japoneze de calcul și au viteză în manevrarea sorobanului, copiii încep să își reprezinte acest instrument de calcul în minte și să efectueze calcule pe sorobanul imaginar.
Astfel, copiii reușesc să rezolve adunări, scăderi, înmulțiri și împărțiri cu numere de ordinul sutelor, miilor, milioanelor, mai repede decât un calculator.
Este spectaculos și faptul că atunci când ajung la acest nivel, ei pot să cânte, să recite poezii sau să se joace jocuri de cuvinte SIMULTAN cu efectuarea calculelor. Este o performanță uimitoare a creierului uman folosit în mod eficient.
Deși este o metodă veche pe peste 100 de ani, se predă și astăzi în școlile japoneze, pentru efectele pe care le are asupra menținerii și dezvoltării performanțelor creierului.